Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO KLOCKOWO.PL
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy dostępny pod adresem elektronicznym https://klockowo.pl/ prowadzony jest przez Marzena Stroińska prowadząca działalność gospodarczą pod Firmą Agencja Handlowo – Usługowa Marzena Stroińska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki, adres stałego miejsca wykonywania działalności: Bukowa, ul. Szkolna 6/14, 29 – 105 Krasocin, NIP: 656-117-21-15, REGON: 368416238.
2. Punkt kontaktowy:
a) Adres korespondencyjny: Sklep Klockowo, ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków
b) Poczta elektroniczna: klockowo@klockowo.pl
c) Kontakt telefoniczny: + 48 660 298 222 (koszt połączenia wg stawki operatora).
3. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o towarach podane na stronach Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
4. Definicje pojęć użytych w regulaminie:
a) Akt o usługach cyfrowych (DSA) – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.
b) Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
c) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, z którą może być zawarta Umowa sprzedaży oraz korzystający z usług świadczonych drogą elektroniczną.
d) Konsument – zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeksu Cywilnego osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
e) Konto – indywidualne konto utworzone przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta rejestracji, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje dotyczące złożonych zamówień.
f) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
g) Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
h) Punkt sprzedaży – punkt sprzedaży prowadzony przez Sprzedawcę dla zamówień z opcją odbioru osobistego pod adresem: Sklep Klockowo, ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków.
i) RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119 z 4 maja 2016 r.).
j) Sklep internetowy (dalej także, jako „Sklep”) – sklep internetowy działający pod adresem elektronicznym https://klockowo.pl/
k) Sprzedawca/Usługodawca – Marzena Stroińska prowadząca działalność gospodarczą pod Firmą Agencja Handlowo – Usługowa Marzena Stroińska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki, adres stałego miejsca wykonywania działalności: Bukowa, ul. Szkolna 6/14, 29 – 105 Krasocin, NIP: 656-117-21-15, REGON: 368416238.
l) Towar – produkt dostępny w Sklepie internetowym będący przedmiotem Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
m) Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży zawierana na odległość między Klientem a Sprzedawcą, na zasadach określonych w regulaminie.
§ 2
Warunki techniczne
1. Usługodawca zapewnia działanie systemu teleinformatycznego, którym posługuje się w taki sposób, że Klient może nieodpłatnie zakończyć w każdej chwili korzystanie z usługi.
2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Klient i Usługodawca są następujące:
a) posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia z dostępem do Internetu,
b) posiadanie konta poczty elektronicznej (e-mail),
c) przeglądarka internetowa: Mozilla FireFox, Microsoft Edge, Google Chrome, Opera, Safari lub inna dostępna przeglądarka internetowa w wersji z ostatnich 12 miesięcy,
d) udostępnienie w przeglądarce obsługi plików cookies oraz appletów JavaScript,
e) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024 x 768 pikseli lub wyższa.
3. W przypadku, gdy dla korzystania z usług konieczne będzie spełnienie dodatkowych warunków technicznych, innych niż wskazane w ust. 2 niniejszego paragrafu, Usługodawca poinformuje o tym Klienta, poprzez wskazanie warunków technicznych w opisie danej usługi na stronie Sklepu.
4. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze strony Sklepu było możliwe dla Klientów z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych. Usługodawca nie gwarantuje i nie odpowiada za to, że każdy wariant konfiguracyjny sprzętu komputerowego posiadany przez Klienta, pozwoli na skorzystanie ze strony Sklepu internetowego.
5. Klient korzystający ze strony Sklepu zobowiązany jest do:
a) korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz powstrzymywania się od dostarczania treści o charakterze bezprawnym,
b) korzystania z wszelkich treści dostępnych w ramach Sklepu wyłącznie na własny użytek,
c) niepodejmowania działań naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjętych norm społecznych lub godzących w dobre obyczaje,
d) niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
e) niepodejmowania działań o charakterze programistycznym, hackerskim, w tym w celu dokonania jakichkolwiek zmian w kodzie źródłowym strony Sklepu,
f) nieudostępniania danych potrzebnych do zalogowania się do Konta osobom nieuprawnionym,
g) niepodszywania się pod inną osobę.
6. W przypadku korespondencji otrzymywanej za pośrednictwem poczty elektronicznej niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty e-mail, natomiast w przypadku załączników dostarczanych wraz z pocztą e-mail, programu obsługującego pliki danego typu w szczególności: pdf, doc, docx.
7. Usługodawca oświadcza, iż wykorzystuje do świadczenia usług drogą elektroniczną mechanizm plików cookies. Szczegółowe informacje w powyższym zakresie dostępne w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 3
Informacja o zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Klientów z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę
1. Usługodawca zwraca szczególną uwagę, iż świadczenie usług drogą elektroniczną wiąże się z zagrożeniem po stronie Klienta jako korzystającego z sieci Internet.
2. Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:
a) złośliwe oprogramowanie – to różnego rodzaju aplikacje lub skrypty wywołujące szkodliwe lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany,
b) programy szpiegujące – to programy śledzące, gromadzące informacje o Kliencie, przesyłające je autorowi programu,
c) włamania do systemu Klienta z użyciem narzędzi hackerskich,
d) wyłudzanie poufnych informacji np. haseł przez podszywanie się pod inną osobę,
e) spam – to niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym,
f) krypto analiza – to możliwość wykrycia luki systemu kryptograficznego w celu umożliwienia jego złamania lub obejścia.
3. Klient, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zainstalować na komputerze lub w urządzeniu za pomocą, którego łączy się z siecią Internet, program antywirusowy. Program powinien być stale aktualizowany. Dodatkowo zaleca się, aby Klient korzystający z usług świadczonych drogą elektroniczną posiadał uruchomioną zaporę systemową (Firewall), nie otwierał załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia, a także przeprowadzał regularne skanowanie całego systemu programem antywirusowym.
4. Wszelkie nietypowe sygnały funkcjonowania Sklepu internetowego, w szczególności inny wygląd strony Sklepu, niespotykane dotąd komunikaty, wiadomości, obrazy, itp. bez uprzedniego powiadomienia Klienta przez Usługodawcę co do możliwości wystąpienia takich incydentów, mogą oznaczać próbę bezprawnego działania podmiotów trzecich. W takich okolicznościach Usługodawca zaleca niezwłoczne przerwanie korzystania ze strony Sklepu i powiadomienie Usługodawcy o zaistniałych okolicznościach.
§ 4
Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Usługodawca świadczy usługi zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę to:
a) Dodaj do porównania – usługa umożliwiająca porównanie kilku Towarów dostępnych w ofercie Sprzedawcy. Aby skorzystać z usługi należy wybrać Towar, a następnie kliknąć na przycisk „Do porównania”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
b) Formularz kontaktowy – usługa umożliwiająca Klientowi kontakt z Usługodawcą poprzez zakładkę „Kontakt”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
c) Newsletter – usługa polegająca na przesyłaniu informacji handlowych drogą elektroniczną, szczegółowo opisana w § 5 niniejszego regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
d) Opinie – usługa umożliwiająca wyrażenie opinii na temat Towarów dostępnych w ofercie Sprzedawcy. Usługa dostępna jest po zalogowaniu do Konta, po kliknięciu na przycisk „Wystaw opinię”, dostępnym na karcie Towaru. Zasady dotyczące zamieszczania opinii zostały szczegółowo opisane w § 6 niniejszego regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
e) Konto – usługa polegająca na udostępnieniu Klientowi możliwości rejestracji Konta w Sklepie internetowym, szczegółowo opisana w § 7 niniejszego Regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
f) Powiadom o dostępności – usługa umożliwiająca Klientowi zainteresowanemu danym Towarem, który jest niedostępny, otrzymania informacji o dostępności Towaru. W celu skorzystania z usługi należy na karcie Towaru kliknąć na przycisk „Powiadom mnie o dostępności”, następnie należy podać adres e-mail oraz kliknąć na przycisk „Zapisz”. Powiadomienie o dostępności Towaru zostanie wysłane na adres e-mail Klienta, w momencie gdy Towar będzie dostępny w ofercie Sprzedawcy. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
g) Przypomnij hasło – usługa umożliwiająca Klientowi wygenerowanie nowego hasła do Konta poprzez zakładkę „Twoje Konto/Skorzystaj z przypomnienia”, po wpisaniu adresu e-mail oraz kliknięciu na przycisk „Wyślij”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
h) Ulubione – usługa dostępna dla Klientów posiadających Konto w Sklepie, umożliwiająca tworzenie listy ulubionych Towarów. Aby skorzystać z usługi należy uzyskać dostęp do Konta, wybrać określony Towar i kliknąć na karcie Towaru na przycisk „Dodaj do ulubionych”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
i) Wyślij zapytanie – usługa umożliwiająca złożenie zapytania o szczegóły wybranego Towaru, dostępna na karcie Towaru po kliknięciu na przycisk „Wyślij zapytanie”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
j) Wyszukiwanie – usługa umożliwiająca wyszukiwanie treści poprzez dedykowane okienko „Szukaj produktów”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
k) Zamówienia – usługa umożliwiająca składanie zamówień w celu zawierania Umów sprzedaży, szczegółowo opisana w § 8 niniejszego Regulaminu.
l) Zapytaj o produkt – usługa umożliwiająca złożenie zapytania o szczegóły wybranego Towaru, dostępna na karcie Towaru po kliknięciu na przycisk „Zapytaj o produkt”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
m) Zgłoszenie błędu – usługa umożliwiająca zgłoszenie błędu w przypadku wystąpienia błędu w oferowanym Towarze. Aby skorzystać z usługi należy wybrać Towar zawierający błąd, kliknąć na przycisk „Zgłoś błąd”, następnie należy opisać na czym polega błąd, podać adres e-mail oraz kliknąć na przycisk „Wyślij”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
§ 5
Usługa Newsletter
1. Usługa Newsletter związana jest z przesyłaniem informacji handlowych drogą elektroniczną. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony, nie częściej niż raz w tygodniu.
2. Klient może wyrazić zgodę na przesyłanie informacji handlowych w formie Newslettera w następujący sposób:
a) podczas rejestracji Konta jak i procesu składania zamówienia,
b) poprzez zakładkę „Newsletter” dostępną na stronie Sklepu, po wpisaniu adresu e-mail oraz kliknięciu na przycisk „Dodaj”,
c) po zalogowaniu do Konta w zakładce „Twoje Konto”.
3. Każda wiadomość e-mail, jaka wysyłana jest w ramach usługi Newsletter zawiera dane nadawcy Newslettera, informacje handlowe związane z promowaniem towarów i usług, a także link umożliwiający rezygnację z usługi Newsletter.
4. Klient może zmienić uprzednio wskazany adres e-mail, na który świadczona jest usługa Newsletter. Zmiana adresu e-mail może nastąpić poprzez wysyłanie wiadomości e-mail na adres: klockowo@klockowo.pl
5. Klient może zrezygnować z usługi Newsletter w każdej chwili bez podawania przyczyny. Rezygnacja z usługi Newsletter może nastąpić poprzez:
a) przesłanie wiadomości e-mail na adres: klockowo@klockowo.pl
b) kliknięcie na przycisk „Wypisz się” umieszczony w stopce każdej wiadomości e-mail wysyłanej w ramach usługi Newsletter,
c) zalogowanie do Konta i odznaczenie zgody na wysyłkę Newslettera.
§ 6
Usługa Opinie
1. Klient ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawiania opinii dotyczących Towarów, które zakupił za pośrednictwem Sklepu internetowego. Klient zamieszczając opinie, dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści. Sprzedawca nie jest autorem zamieszczonych opinii, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.
2. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Towarów dostępnych w ofercie Sprzedawcy.
3. Zamieszczenie opinii przez Klienta możliwe jest poprzez formularz, dostępny na karcie Towaru po kliknięciu na przycisk „Wystaw opinię”.
4. Niedozwolone jest zamieszczanie opinii, w stosunku do której istnieje domniemanie, iż ma na celu manipulowanie ogólną oceną Towaru, np. gdy zamówienie zostało złożone jedynie w celu zamieszczenia pozytywnej lub negatywnej opinii.
5. Klient dodając opinię zobowiązany jest przestrzegać następujących zasad:
a) opinia powinna dotyczyć jedynie Towarów zakupionych u Sprzedawcy,
b) redagując opinię należy używać języka neutralnego, bez słów uznawanych za obraźliwe, które mogą być negatywnie odebrane przez innych odbiorców,
c) opinia nie może naruszać praw innych stron, w szczególności praw związanych z własnością intelektualną, wizerunkiem oraz prywatnością osób trzecich,
d) w treści opinii nie należy zamieszczać danych osobowych osób trzecich,
e) opinia nie może zostać napisana w zamian za wynagrodzenie,
f) opinia nie może zawierać linków lub innych treści o charakterze spamu,
g) opinia nie może nawoływać do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych,
h) opinia nie może odnosić się do Towarów, które nie znajdują się w ofercie Sprzedawcy.
6. Sprzedawca publikuje opinie tylko pochodzące od Klientów, którzy dokonali zakupu Towarów dostępnych w ofercie Sprzedawcy. Weryfikacja opinii przez Usługodawcę następuję poprzez:
a) sprawdzenie czy osoba opiniująca jest Klientem Sprzedawcy oraz czy opinia dotyczy zakupionego przez tę osobę Towaru,
b) bezpośredni kontakt z osobą opiniującą po przesłaniu opinii.
7. Sprzedawca nie zamieszcza nieprawdziwych opinii. Sprzedawca publikuje zarówno pozytywne jak i negatywne opinii na karcie produktu w sekcji „Opinie”. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.
8. Opinia opublikowana przez Klienta jest rodzajem Treści. W związku z tym, Usługodawca może moderować opinie. W przypadku stwierdzenia, że opinia zawiera nielegalne Treści, każda osoba może zawiadomić Usługodawcę o tym fakcie. Procedura zgłaszania nielegalnych Treści została szczegółowo opisania w § 19 niniejszego regulaminu.
§ 7
Usługa Konto
1. Klient uzyskuje dostęp do Konta po rejestracji. W ramach Konta, Klient może wprowadzać, edytować lub usuwać dane, przeglądać historię złożonych zamówień, a także korzystać z innych funkcjonalności w ramach Konta.
2. Rejestracja Konta wymaga dokonania kolejno następujących czynności:
a) kliknąć na zakładkę „Twoje Konto”,
b) kliknąć na zakładkę „Załóż Konto”,
c) podać dane wymagane do rejestracji: adres e-mail, ustalić hasło,
d) podać dane adresowe: imię, nazwisko, adres korespondencyjny, nr telefonu,
e) zapoznać się z treścią regulaminu i potwierdzić zapoznanie z regulaminem,
f) kliknąć na przycisk „Zarejestruj się”.
3. Po wykonaniu powyższych czynności, na adres e-mail podany podczas rejestracji Konta niezwłocznie zostaje wysłana wiadomość e-mail zawierająca kod aktywacyjny. W celu aktywacji Konta, należy kliknąć w specjalny kod aktywacyjny załączony w wiadomości e-mail. Dokonanie rejestracji Konta oznacza zawarcie przez Klienta z Usługodawcą umowy o świadczenie usługi dotyczącej Konta. Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
4. Rejestracja Konta nie jest konieczna do korzystania ze Sklepu, w tym do złożenia zamówienia. Logowanie do Konta następuje poprzez zakładkę „Twoje Konto” po podaniu adresu e-mail, hasła oraz kliknięciu na przycisk „Zaloguj się”.
5. Klient ma prawo do dokonywania zmian danych, które podał podczas rejestracji Konta, po zalogowaniu do Konta, w zakładce „Twoje Konto”. Modyfikacja danych możliwa jest również drogą elektroniczną na adres e-mail: klockowo@klockowo.pl
6. Klient może rozwiązać umowę o świadczenie usługi dotyczącej Konta ze skutkiem natychmiastowym w każdej chwili i bez podania przyczyny poprzez przesłanie stosownego oświadczenia woli w formie elektronicznej na adres: klockowo@klockowo.pl lub pisemnie na adres: Sklep Klockowo, ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków. Usunięcie Konta następuje niezwłocznie i oznacza rozwiązanie przez Klienta umowy o świadczenie usługi dotyczącej Konta.
7. Usługodawca może rozwiązać umowę o świadczenie usługi dotyczącej Konta w każdym czasie, z zachowaniem 14 dniowego okresu wypowiedzenia, tylko z ważnych powodów, do których w szczególności należą:
a) zmiany obowiązujących przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na możliwość świadczenia usługi dotyczącej Konta,
b) naruszenie przez Klienta postanowień regulaminu, jak również korzystanie przez Klienta ze Sklepu internetowego w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego,
c) zmiany sposobu świadczenia usług wynikających ze względów technicznych,
d) zamknięcie lub likwidacja Sklepu internetowego.
8. Rozwiązanie umowy o świadczenie usługi dotyczącej Konta przez Usługodawcę następuje poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia woli na adres e-mail podany podczas rejestracji Konta lub w formie pisemnej na dane adresowe Klienta. Umowa wygasa po upływie 14 dni od dnia złożenia Klientowi oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu.
§ 8
Usługa zamówienia
1. Klient może składać zamówienia na Towary dostępne w ofercie Sklepu internetowego przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
2. W celu złożenia zamówienia należy wybrać Towar oraz potwierdzić wybór klikając na przycisk „Do koszyka”. Klient może kontynuować zakupy, klikając na przycisk „Kontynuuj zakupy”, lub sfinalizować zakup, klikając na przycisk „Przejdź do koszyka”.
3. W koszyku zakupów, Klienta ma do wyboru następujące możliwości:
a) usunąć Towar z koszyka – klikamy na przycisk „Usuń”,
b) zwiększyć lub zmniejszyć ilość Towaru – klikamy na przycisk „Przelicz”,
c) wpisać kod rabatowy, o ile takowy został przydzielony,
d) kontynuować zakupy, klikając na przycisk „Kontynuuj zakupy”.
4. W kolejnym kroku, Klient podejmuje decyzję o sposobie złożenia zamówienia. Klient ma następujące opcje do wyboru:
a) logowanie do Konta – opcja dostępna dla Klientów mających status zarejestrowanego użytkownika Sklepu internetowego. W celu zalogowania do Konta, należy kliknąć na przycisk „Zaloguj się”, następnie należy podać adres e-mail, hasło oraz kliknąć na przycisk „Zaloguj”,
b) zamówienie składane poprzez formularz zamówienia – opcja dostępna dla Klientów nieposiadających zarejestrowanego Konta, Klient składa zamówienie z pominięciem procedury rejestracji oraz logowania, podając jedynie dane kontaktowe oraz dane wymagane do wysyłki,
c) rejestracja Konta – opcja dostępna dla Klientów niemających statusu zarejestrowanego Klienta w Sklepie internetowym, w celu rejestracji Konta, Klient zaznacza checkbox „Zakładam Konto w Sklepie”, podaje adres e-,mail oraz ustala hasło.
5. W trakcie procesu składania zamówienia, aż do momentu kliknięcia na przycisk umożliwiający złożenie zamówienia, Klient ma możliwość modyfikowania zamówienia w szczególności w zakresie wyboru towaru, sposobu dostarczenia towaru, formy płatności, a także danych adresowych podanych w formularzu zamówienia.
6. Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien poinformować Sprzedawcę w momencie dokonywania zakupu, iż nabywa towar, jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej informacji, następuje poprzez zaznaczenie w formularzu zamówienia checkboxa „Chcę otrzymać fakturę”, oraz podanie nazwy Przedsiębiorcy, numeru NIP. Wystawiona faktura VAT jest dostarczana wraz z towarem przez Sprzedawcę.
7. Po skompletowaniu całości zamówienia, Klient składa zamówienie poprzez kliknięcie na przycisk „Kupuję i płacę”.
8. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia. Oferta jest wiążąca dla Klienta, jeżeli Sprzedawca potwierdzi niezwłocznie jej otrzymanie.
9. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca wysyła na adres poczty elektronicznej Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie oraz zabezpieczenie treści zawartej Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży.
10. Klient wyraża zgodę na wystawienie przez Sprzedawcę faktury elektronicznej. Każda faktura w formie elektronicznej zostanie udostępniona Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej jako załącznik w pliku PDF na adres e-mail wskazany przez Klienta w zamówieniu (wymagane oprogramowanie do otwarcia plików PDF, np. Adobe Acrobat Reader). Sprzedawca wystawia i udostępnia faktury w formie elektronicznej w sposób gwarantujący autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści.
11. Zgoda Klienta na wystawianie i wysyłanie faktur w formie elektronicznej, nie wyłącza prawa Klienta do wystawiania i wysyłania faktur w formie papierowej. Klient w każdym momencie ma możliwość cofnięcia zgody o której mowa w ust. 8 niniejszego paragrafu. W przypadku braku akceptacji Klienta na wystawianie i wysyłanie faktur w formie elektronicznej, oraz w innych uzasadnionych przypadkach (np. wystąpienie problemów technicznych po stronie Sprzedawcy), Sprzedawca wystawi Klientowi fakturę w wersji papierowej, oraz dostarczy ją na adres korespondencyjny wskazany przez Klienta.
§ 9
Ceny Towaru
1. Ceny towarów wskazanych na stronie Sklepu internetowego podane są w złotych polskich i są cenami brutto – zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
2. Ceny nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zależny jest od sposobu dostawy towaru. Wybór sposobu dostawy dokonywany jest w trakcie składania zamówienia. O łącznej cenie wraz z podatkami za towar jak również o kosztach dostawy oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Konsument jest informowany podczas składania zamówienia a także w chwili wyrażenia przez Konsumenta woli związania się Umową sprzedaży.
§ 10
Płatność za Towar
1. Sprzedawca udostępnia do wyboru następujące formy płatności:
a) płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) płatność elektroniczna online poprzez Autopay,
c) płatność za pomocą kart płatniczych poprzez Autopay (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro),
d) płatność Blikiem poprzez platformę Autopay,
e) płatność przy odbiorze może być uregulowana:
· w przypadku odbioru Towaru w Punkcie sprzedaży, płatność następuje przelewem bankowym, gotówką, kartą płatniczą lub Blikiem,
· w przypadku dostawy Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej, płatność następuje gotówką przy odbiorze przesyłki, kartą płatniczą.
2. Płatność przelewem należy dokonać na rachunek bankowy prowadzony przez Santander Bank Polska S.A., nr rachunku: 76 1090 2590 0000 0001 4888 4705. W tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia.
3. Obsługę płatności elektronicznych w przypadku serwisu Autopay S.A. realizuje Blue Media S.A., adres rejestrowy: ul. Powstańców Warszawy 6, 81 – 718 Sopot, KRS: 0000320590.
4. W przypadku wybrania płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, płatność należy uregulować w terminie do 7 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
5. W przypadku wybrania płatności elektronicznych poprzez system Autopay, płatność następuje w momencie realizacji płatności poprzez Autopay.
6. W przypadku wybrania płatności za pobraniem, płatność za zakupiony towar wraz z kosztami dostawy należy uregulować w momencie doręczenia przesyłki i opłacenia wymaganej kwoty do rąk kuriera.
7. W przypadku wybrania płatności przy odbiorze Towaru w Punkcie sprzedaży, płatność należy uregulować w momencie odbioru Towaru, gotówką, kartą płatniczą.
8. W przypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie wyznaczonym przez Sprzedawcę, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na uregulowanie płatności z tytułu zawartej Umowy sprzedaży, o czym poinformuje Klienta pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wraz z informacją o dodatkowym terminie płatności, Sprzedawca informuje Klienta, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu, Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży. W przypadku bezskutecznego upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Sprzedawcę na dokonanie płatności z tytułu zawartej Umowy sprzedaży, Sprzedawca przekazuje Klientowi pisemnie lub drogą elektroniczną oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
§ 11
Dostawa Towaru
1. Sprzedawca realizuje dostawę Towaru na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedawca przygotowuje Towar do wysyłki w terminie do 7 dni roboczych od momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, następnie dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, GLS, Kurier InPost oraz Paczkomaty InPost.
2. Termin dostawy oblicza się w następujący sposób:
a) przy płatności przelewem, płatności elektronicznych (Autopay), termin ten rozpoczyna się od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy,
b) przy płatności za pobraniem, termin ten rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy sprzedaży,
3. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy oraz odbioru Towaru:
a) Orlen paczka (płatność przelewem) – odbiór przesyłki w kiosku, saloniku Ruchu lub automacie paczkowym Orlen,
b) Paczkomaty InPost (płatność przelewem) – odbiór w paczkomacie InPost,
c) Kurier GLS, (płatność przelewem),
d) Kurier DPD (płatność przelewem),
e) Kurier GLS (płatne przy odbiorze),
f) Odbiór osobisty w paczkomacie przy ul. Borkowskiej 1, Kraków (przy Lidlu) – usługa dostępna dla zamówień opłaconych przelewem,
g) Odbiór osobisty w Punkcie sprzedaży.
4. Koszt dostawy Towaru w całości pokrywa Klient. Koszt dostawy jest każdorazowo podany podczas składania zamówienia, a także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.
5. W Sprzedawca udostępnia możliwość odbioru osobistego Towaru w Punkcie sprzedaży w dni robocze (pon. – pt.) w godzinach 10: 00 – 18: 00. Towar będzie gotowy do odbioru w terminie do 5 dni roboczych.
6. Termin przygotowania Towaru do odbioru przez Klienta oblicza się w następujący sposób:
a) przy płatności przelewem, termin ten rozpoczyna się od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy,
b) przy płatności gotówką przy odbiorze osobistym, termin ten rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
7. Informację o Towarze gotowym do odbioru, Sprzedawca przesyła do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail podany podczas składania zamówienia lub w drodze kontaktu telefonicznego.
§ 12
Niezgodność Towaru z umową
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar bez wad, zgodny z umową. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta za niezgodność Towaru z umową na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta a także w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, z wyłączeniem przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II.
2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji,
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, o którym Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
3. Ponadto Towar, aby był uznany za zgodny z umową, musi:
a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże że:
· nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
· przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone lub w porównywalny sposób,
· publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o zawarciu umowy;
c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może rozsądnie oczekiwać,
d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w § 12 ust. 3, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w § 12 ust. 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność,
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią.
6. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
7. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową określonego w § 12 ust. 6, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
8. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.
9. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
10. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
11. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
12. Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta Towar na swój koszt.
13. Jeżeli Towar jest zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
14. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z § 12 ust. 9 powyżej,
b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z § 12 ust. 11 – 13 powyżej,
c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową,
d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w § 12 ust. 8 – 13 powyżej,
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta.
15. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o obniżeniu ceny.
16. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
17. W razie odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
18. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
19. Reklamacja może być złożona w następujący sposób:
a) bezpośrednio w Punkcie sprzedaży, poniedziałek – piątek od 10: 00 do 18: 00,
b) pisemnie na adres: Sklep Klockowo ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków,
c) elektronicznie na adres: klockowo@klockowo.pl
20. Reklamacja powinna zawierać dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail), wskazanie braku zgodności z umową oraz żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
21. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
§ 13
Gwarancja
Towary dostępne w Sklepie internetowym objęte są gwarancją udzieloną przez producenta. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek Towary dostępne w jego ofercie. Klient może skorzystać z uprawnień wynikających z gwarancji, co oznacza, iż Klient reklamuje produkt bezpośrednio u producenta, który udzielił gwarancji. W przypadku, gdy Klient złoży reklamację z tytułu gwarancji bezpośrednio u Sprzedawcy, Sprzedawca niezwłocznie przekazuje reklamację do producenta.
§ 14
Rękojmia dla Przedsiębiorców
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar lub brak zgodności Towaru z umową wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą zostaje wyłączona (podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego).
§ 15
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://uokik.gov.pl
2. Konsument może skorzystać z następujących pozasądowych instytucji zajmujących się rozpatrywaniem reklamacji i dochodzeniem roszczeń:
a) zwrócić się z wnioskiem o rozwiązanie sporu do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej. Podmiotem uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Krakowie, ul. Ujastek 1, 30 – 001 Kraków http://www.krakow.wiih.gov.pl/
b) złożyć wniosek o rozpoznanie sprawy przed stałym polubownym sądem konsumenckim, działającym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
c) skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów,
d) skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej świadczonej pod numerem Infolinii konsumenckiej 801 440 220 oraz + 48 222 667676, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8: 00 – 18: 00 (koszt połączenia wg taryfy operatora), lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: porady@dlakonsumentow.pl.
3. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy udzielający informacji Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiazywania sporów konsumenckich. Pomoc udzielana jest telefonicznie pod numerem: + 48 22 5560333, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl. Z pracownikiem Punktu można również spotkać się osobiście w Centrali UOKIK pod adresem: Plac Powstańców Warszawy 1, 00 – 950 Warszawa.
§ 16
Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument oraz Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w § 16 ust. 8 i ust. 9. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, można złożyć w formie elektronicznej na adres: klockowo@klockowo.pl lub pisemnie na adres: Sklep Klockowo, ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć przy pomocy wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Skorzystanie z powyższego formularza stanowi ułatwienie jednak nie jest obowiązkowe. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej, Sprzedawca potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3. Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
4. Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
a) dla umowy, w wykonaniu, której Sprzedawca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik,
b) dla umowy, która obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części.
5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta chyba, że Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
9. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Konsument lub Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w odniesieniu do umów:
a) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
c) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami,
d) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 17
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, można zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: klockowo@klockowo.pl lub pisemnie na adres: Sklep Klockowo, ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków.
2. Reklamacja powinna zawierać przedmiot reklamacji wraz z uzasadnieniem, a także wskazanie danych kontaktowych osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail).
3. Usługodawca ustosunkuje się do złożonej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia jej otrzymania, przesyłając odpowiedź zgodnie z wybranym przez Usługobiorcę sposobem.
§ 18
Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych jest Marzena Stroińska prowadząca działalność gospodarczą pod Firmą Agencja Handlowo – Usługowa Marzena Stroińska, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki, adres stałego miejsca wykonywania działalności: Bukowa, ul. Szkolna 6/14, 29 – 105 Krasocin, NIP: 656-117-21-15, REGON: 368416238.
2. Z administratorem danych osobowych można skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: klockowo@klockowo.pl lub pisemnie na adres: Sklep Klockowo, ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków.
3. Cele, podstawy prawne i okres retencji danych osobowych:
a) w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), przez czas niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń,
b) w celu świadczenia usługi Konta (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO), przez czas niezbędny do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń,
c) w celu realizacji obowiązków podatkowych wynikających z przepisów podatkowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO), przez okres ich przechowywania określony przez przepisy podatkowe,
d) w celu realizacji obowiązków w zakresie rachunkowości wynikających z ustawy o rachunkowości (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO), przez okres ich przechowywania określony przez przepisy o rachunkowości,
e) w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes administratora, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO), przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.
4. Administrator danych może przetwarzać następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail, nazwa firmy, numer NIP, nr rachunku bankowego.
5. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
a) przewoźnicy / kurierzy realizujący przesyłki na zlecenie Administratora,
b) banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
c) podmiot obsługujący płatności elektroniczne lub kartą płatniczą,
d) upoważnionym organom państwowym, w szczególności Policji, Prokuraturze, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
6. Ponadto dane osobowe Klientów mogą być ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonych w umowie usług na rzecz Administratora takich jak usługi IT w szczególności usługa hostingu, dostarczenie lub utrzymanie systemów informatycznych.
7. Podanie danych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach może być konieczne. Konieczność podania danych występuje w następujących przypadkach:
a) zawierania umowy na odległość. Niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia takiej umowy,
b) rejestracji Konta, niezbędne jest podanie danych w zakresie wskazanym w formularzu rejestracyjnym. Niepodanie tych danych uniemożliwi rejestrację Konta,
c) z uwagi na obowiązki ustawowe Administratora. Takim obowiązkiem jest przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji obowiązków podatkowych oraz w związku z prowadzeniem dokumentacji księgowej. W przypadku niepodania danych skutkować to będzie niewykonaniem powyższych obowiązków.
8. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
a) dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
b) do otrzymywania kopii danych (art. 15 ust. 3 RODO),
c) do sprostowania (art. 16 RODO),
d) do usunięcia danych (art. 17 RODO),
e) do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
f) do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
g) do sprzeciwu (art. 21 RODO),
h) do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny w przypadku, gdy dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
9. W celu skorzystania z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z Administratorem danych i poinformować go, z którego prawa oraz w jakim zakresie chce skorzystać. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych można złożyć elektronicznie na adres: klockowo@klockowo.pl lub pisemnie na adres: Sklep Klockowo, ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków.
10. Jeżeli po otrzymaniu wniosku, Administrator danych nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osobę składającą wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, Administrator zwróci się do osoby składającej wniosek o udzielenie dodatkowych informacji.
11. Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu miesiąca od dnia jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje osobę składającą wniosek o przyczynach takiego przedłużenia. Odpowiedź zostanie udzielona na adres e-mail, z którego został wysłany wniosek, a w przypadku wniosków przesłanych w formie pisemnej, odpowiedź zostanie przesłana listem poleconym na adres wskazany przez osobę składającą wniosek, o ile z treści wniosku nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail.
12. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
§ 19
Nielegalne Treści, Moderacja Treści oraz Procedura odwoławcza
1. Zapisy zawarte w niniejszym paragrafie wynikają z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) w zakresie dotyczącym Sklepu internetowego oraz Usługodawcy.
2. Usługodawca wyznacza jeden wspólny punkt kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz umożliwia Klientom bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o usługach cyfrowych. Usługodawca wskazuje adres do kontaktu: klockowo@klockowo.pl. Usługodawca wskazuje język polski do celów komunikacji z punktem kontaktowym.
3. W ramach Sklepu internetowego dostępne są usługi pośrednie w rozumieniu Aktu o usługach cyfrowych. Usługi te dotyczą dodawania opinii o Towarze lub Sprzedawcy.
4. Usługodawca świadczy również usługi pośrednie w ramach swoich profili firmowych dostępnych w mediach społecznościowych na portalu Facebook oraz Instagram poprzez:
a) umożliwienie pozostawiania komentarzy pod zamieszczonymi postami,
b) dodawanie postów,
c) dodawanie opinii i ocen,
d) pozostałe formy interakcji umożliwiające pozostawienie Treści w ww. portalach.
5. Nielegalne treści oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Towarów lub świadczenia usług, nie są zgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Nielegalnymi Treściami mogą być w szczególności treści naruszające prawa autorskie, treści dyskryminujące, obraźliwe, wulgarne, nawołujące do nienawiści lub w inny sposób naruszające dobra osobiste, jak również prezentacja Towarów i informacji o nich niespełniających określonych wymogów prawnych lub naruszających prawa innych podmiotów.
6. Klient nie może zamieszczać w ramach Sklepu internetowego lub mediów społecznościowych następujących Treści:
a) wprowadzających w błąd,
b) naruszających dobra osobiste lub zasady współżycia społecznego,
c) napisanych za wynagrodzeniem,
d) zawierających treści reklamowe, marketingowe,
e) zawierających treści wulgarne lub powszechnie uznawane za obraźliwe, przy czym treści opinii oraz komentarzy są weryfikowane pod kątem zawierania określonych słów powszechnie uznawanych za wulgarne lub obraźliwe,
f) służących prowadzeniu działalności konkurencyjnej wobec Usługodawcy, np. mają na celu promowanie konkurencyjnych stron internetowych,
g) sprzecznych z dobrymi obyczajami, w szczególności zawierających treści obraźliwe, pornograficzne, rasistowskie, propagujące przemoc,
h) naruszających prawa osób trzecich, np. prawa autorskie czy prawa własności intelektualnej, lub zmierzające do ujawnienia informacji poufnych,
i) zawierających linki do innych stron internetowych, na które Usługodawca nie wyraził uprzednio zgody, w szczególności linki reklamowe, marketingowe,
j) służące prowadzeniu działań zakazanych przez prawo, np. próbom oszustwa lub wyłudzania środków finansowych od innych osób.
7. Dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność na stronie Sklepu Treści, które dana osoba lub dany podmiot uważają za nielegalne Treści. Zgłoszenia można dokonać na adres poczty elektronicznej: klockowo@klockowo.pl
8. Zgłoszenie musi zawierać wszystkie elementy wymagane na mocy DSA takie jak:
a) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, iż zgłaszane Treści stanowią nielegalne Treści,
b) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz, w stosownych przypadkach dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju Treści i konkretnego rodzaju usługi,
c) imię, nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonującego zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3 – 7 dyrektywy 2011/93/UE,
d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
9. Po otrzymaniu zgłoszenia, o którym mowa ust. 7 niniejszego paragrafu, Usługodawca niezwłocznie potwierdza zgłaszającemu otrzymanie zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez zgłaszającego adres e-mail. W przypadku, gdy zgłoszenie jest niepełne, niekompletne lub zawiera błędy, Usługodawca może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia. Jeżeli zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawy zgłoszenia, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania od Usługodawcy, zgłoszenie pozostawia się bez rozpatrzenia.
10. Usługodawca dokonuje weryfikacji zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Usługodawca przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny i obiektywny z zachowaniem należytej staranności.
11. Po dokonaniu weryfikacji, Usługodawca może trwale zablokować lub usunąć nielegalne Treści jako Treści naruszające regulamin albo uznać, iż Treści nie naruszają regulaminu. Jeżeli Treści zostały wcześniej zablokowane, a po przeprowadzonej weryfikacji, uznano, iż Treści nie naruszają regulaminu, Usługodawca niezwłocznie przywraca Treści oraz powiadamia o tym zgłaszającego, podając uzasadnienie dla swojej decyzji.
12. W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści, Usługodawca niezwłocznie powiadamia o tym zarówno zgłaszającego jak i osobę, która zamieściła Treść podlegającą zablokowaniu lub usunięciu, podając uzasadnienie dla swej decyzji.
13. W przypadku zablokowania lub usunięcia Treści jako niezgodnych z regulaminem lub odmowy zablokowania lub usunięcia Treści, zarówno Klient, który zamieścił Treści jak i zgłaszający mogą złożyć odwołanie na zasadach wskazanych w niniejszym paragrafie.
14. Usługodawca zapewnia, iż wszelkie odwołania dotyczące nielegalnych Treści nie będą rozpatrywane w sposób zautomatyzowany, za weryfikację zasadności zablokowania lub usunięcia Treści będzie odpowiadał Usługodawca.
15. Usługodawca zastrzega sobie prawo do moderowania Treści dostarczonych przez Klienta w ramach Sklepu internetowego pod względem ich zgodności z regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze, w sposób niearbitralny i obiektywny z zachowaniem należytej staranności a także podejmowane jest z własnej inicjatywy Usługodawcy lub w wyniku otrzymanego zgłoszenia w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia nielegalnych Treści. Usługodawca ma prawo nie publikować Treści w przypadku, gdy nie spełniają warunków, o których mowa powyżej.
16. W razie wykrycia nielegalnych Treści, dana Treść może zostać zablokowana lub zostać usunięta. O odmowie publikacji lub usunięciu danej Treści, Usługodawca zawiadomi Klienta, który zamieścił daną Treść za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zawiadomienie będzie zawierało uzasadnienie decyzji odpowiednio o odmowie publikacji Treści lub usunięciu Treści wraz z informacją o możliwości złożenia odwołania.
17. Odwołanie od decyzji Usługodawcy można złożyć w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: klockowo@klockowo.pl lub na piśmie na adres siedziby Usługodawcy. Odwołanie powinno zawierać: imię i nazwisko osoby składającej odwołanie, dane kontaktowe, szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w ocenie osoby składającej odwołanie, decyzja Usługodawcy była błędna i powinna zostać zmieniona. Po otrzymaniu odwołania, Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Odwołania są rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania.
18. W przypadku gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
§ 20
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim, zgodnie z obowiązującym prawem.
2. Regulamin jest dostępny nieodpłatnie na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Regulamin”, w formie umożliwiającej jego pozyskanie, utrwalenie i odtworzenie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient. Klient może utrwalić treść niniejszego regulaminu w dogodny dla siebie sposób (np. poprzez zapisanie na trwałym nośniku).
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych powodów, w szczególności w przypadku:
a) zmiany obowiązujących przepisów prawa skutkujących koniecznością zmodyfikowania regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem,
b) zmiany funkcjonalności Sklepu internetowego w tym wprowadzenia nowych usług świadczonych drogą elektroniczną, zmiany lub zaprzestania świadczenia dotychczasowych usług świadczonych drogą elektroniczną,
c) zmiany form płatności, zmiany sposobów dostawy, zmiany danych adresowych.
4. Zmiany regulaminu nie będą miały wpływu na składane lub złożone zamówienia a także zawarte, realizowane lub wykonane umowy sprzedaży, które objęte są regulaminem obowiązującym w dniu składania zamówienia przez Klienta. Sprzedawca opublikuje jednolity tekst regulaminu na stronie Sklepu ze wskazaniem daty obowiązywania. Klienci, którzy dokonali rejestracji Konta w Sklepie internetowym, zostaną powiadomieni o zmianie regulaminu za pośrednictwem poczty e-mail. Poinformowanie o zmianie regulaminu nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmiany regulaminu. Zmieniony regulamin będzie wiązać Klienta, który dokonał rejestracji Konta, który nie wypowie umowy o świadczenie usługi dotyczącej prowadzenia Konta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wiadomości e-mail o zmianie regulaminu.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061, 1237), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r. poz. 1796) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6. Zdjęcia Towarów jak i pozostałe materiały w szczególności teksty, grafiki, opublikowane na stronie Sklepu stanowią własność Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie i podlegają ochronie zgodnie z ustawą z dnia 4 luty 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 24).
7. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 20.03.2025 r.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku odstąpienia od umowy)
– Adresat: Sklep Klockowo ul. Borkowska 3 lokal 7, 30 – 438 Kraków, adres e-mail: klockowo@klockowo.pl numer telefonu: + 48 660 298 222
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*) /o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*) /odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko, jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić
REGULAMIN SKLEPU KLOCKOWO.PL DO POBRANIA W PDF